白海iii

-人生苦难重重- weibo:MOZZIE_QI

 
Time Machine - Ingrid Michaelson

莫西顾:

          自2005年出道至今,Ingrid Michaelson已经发行了6张专辑,平均两年不到就一张大碟的同时,还取得了不错的商业成绩和良好的口碑。这首《Time Machine》同样来自2014年的专辑《Lights Out》,动感的前奏,Ingrid Michaelson的声音充满力量,不再是单调的轻松民谣,加入了更多流行元素,也使得整首歌更加耐听。《Lights Out》,一张良心砖,等待着你更多精彩的挖掘。


歌词(自翻,转载请署名):


You lit the fire

你带来光和热

Then drank the water

最后也是你使之熄灭

You slammed that door

你破门而去

And left me standing all alone

剩我形单影只

We wrote the story

我们共同写就了这故事

We turned the pages

我们经历无数沧桑变化

You changed the end

你却改变了结局

Like everybody said you would

这结局,旁人竟料定

I should've seen it coming

我想我早该醒悟

It should've sent me running

我应该潇洒而去

That's what I get for loving you

这或许也是我爱你的一种方式


If I had a time machine

如果我有时光机器

And if life was a movie scene

如果生活只是一出电影幕剧

I'd rewind and I'd tell me

我会穿越时空,回溯时光,告诉自己

Run

逃离这无疾而终的爱情

We were never meant to be

哪怕我从未有过这打算

So if I had a time machine

如果我有时光机器

I'd go back and I'd tell me

我会回到过去,告诉自己

Run

逃吧

Run

逃离这无疾而终的爱情结局


I got your letters

我收到过你的情书

I got your words

听过你对我说的甜言蜜语

I stacked them high

现在,我把他们堆得高高的

And lit them all and let them burn

一把火之后,只余灰烬

Your broken stories

你撕碎这美满故事

Don't mean a thing

但这并不意味着

You made that bed

它会永不见天日

Good luck falling back asleep

只当大梦一场,醒来就雨过天晴

I should've seen it coming

我想我早该醒悟

It should've sent me running

我应该潇洒而去

That's what I get for loving you

这或许也是我爱你的一种方式


If I had a time machine

如果我有时光机器

And if life was a movie scene

如果生活只是一出电影幕剧

I'd rewind and I'd tell me

我会穿越时空,回溯时光,告诉自己

Run

逃离这无疾而终的爱情

We were never meant to be

哪怕我从未有过这打算

So if I had a time machine

如果我有时光机器

I'd go back and I'd tell me

我会回到过去,告诉自己

Run

逃吧

Run

逃离这无疾而终的爱情结局


Oh, your love, it got me higher

你的爱让我以为自己登上神坛

Then it drove me up the wall

你的爱使我跨越过千山万岭

But the higher up you go

但站得越高

The further you will fall

摔得越狠

Ohhh, ohhh, ohhh, run...

呵,逃吧


If I had a time machine

如果我有时光机器

And if life was a movie scene

如果生活只是一出电影幕剧

I'd rewind and I'd tell me

我会穿越时空,回溯时光,告诉自己

Run

逃离这无疾而终的爱情

We were never meant to be

哪怕我从未有过这打算

So if I had a time machine

如果我有时光机器

I'd go back and I'd tell me

我会回到过去,告诉自己

Run

快逃


If I had a time machine

如果我有时光机器

And if life was a movie scene

如果生活只是一出电影幕剧

I'd rewind and I'd tell me

我会穿越时空,回溯时光,告诉自己

Run

逃离这无疾而终的爱情

We were never meant to be

哪怕我从未有过这打算

So if I had a time machine

如果我有时光机器

I'd go back and I'd tell me

我会回到过去,告诉自己

Run

逃吧

Run

逃离这无疾而终的爱情结局



  217
评论
热度(217)

© 白海iii | Powered by LOFTER